ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZADROŻU

Aktualności

Wyjazd do Ośrodka Rehabilitacyjno- Edukacyjno- Wychowawczego w Wolbromiu

Znów w OREW –ie!

6.06.2017 r. po raz kolejny byliśmy gośćmi w OREW –ie. Na zaproszenie Pani Dyrektor Ewy Rosiek grupa

teatralna pod opieką Pani Barbary Kmity i Pani Violetty Mazeli  wzięła udział w przedstawieniu  przygotowanym przez  pracowników

Orew-u. Wiersz Tuwima  zaprezentowany na deskach scenicznych zrobił prawdziwą furorę! Doskonała oprawa muzyczna  podkreśliła

walory przedstawienia. Kto by przypuszczał, że rytmy disco- polo tak komponują się z  twórczością Tuwima? Byliśmy pod wielkim

wrażeniem! Następnie przyszedł czas na wspólną dyskotekę.  Bawiliśmy się wyśmienicie. Utracone podczas tańca kalorie mogliśmy

uzupełnić dzięki  poczęstunkowi, który dla nas przygotowanoSpoko.

To był udany wyjazd!

Dzień Dziecka w naszej szkole

Dzień Dziecka na sportowo!

Nauczyciele kontra uczniowie? Nic nie mogło dostarczyć większych emocji niż rozegrany

1 czerwca  mecz w piłkę siatkową.

Naprzeciw siebie stanęły dwie drużyny: młodzi, prężni i wysportowani trzecioklasiści oraz

nie mniej prężni, wysportowani, choć już nie tak młodzi nauczycieleUśmiech. Duch rywalizacji

unosił się w powietrzu. Mecz był zacięty. Każda z drużyn postawiła sobie ambitny cel.

Pokonać ,,przeciwnika”. Te dwie grupy szkolnej społeczności, na co dzień ściśle

współpracujące, w ten wyjątkowy poranek rywalizowały ze sobą. Mecz był wyrównany,

szala zwycięstwa przechylała się raz na jedną, raz na drugą stronę. Ostatecznie zwyciężyli

uczniowie wynikiem 19:25, druga rozgrywka zakończyła się wynikiem 22:25. (W końcu nawet nie wypadało, by w Dzień Dziecka wynik był innyPuszcza oczko)

Rada Rodziców także zadbała o wszystkie dzieci. Było smacznie i zdrowo.

Soczyste owoce  dostarczyły energii i witamin.

Wzmocnieni poczęstunkiem udaliśmy się na bardzo dłuuuugi  spacer po najbliższej

okolicy.

Dzień ten z pewnością  zapisze się w pamięci wszystkich dzieci uczęszczających

do naszej szkoły.

zobacz więcej zdjęć

Tydzień zdrowia.

Dzisiaj odbył się trzeci dzień obchodów Tygodnia Zdrowia podczas, którego został rozstrzygnięty Szkolny Konkurs Fotograficzny pt. „Ziemia budzi się do życia”, zorganizowanego przez Pana Daniela Niedzielę i Pana Zdzisława Kiecę.

W kategorii szkoła podstawowa:
- wyróżnienie dla Emilki Polakiewicz z klasy 6

- I miejsce dla Izy Grzyb z klasy 5

W kategorii gimnazjum:
- wyróżnienie dla Aliny Petlic z klasy I

- I miejsce dla Kamili Zgody z klasy II

zobacz więcej zdjęć

Następnie oglądnęliśmy film edukacyjny pt. „Ekologiczny dom”, którego głównym przesłaniem było dbanie o środowisko już w swoim najbliższym otoczeniu czyli w domu i wokół niego.

Następnie klasa III szkoły podstawowej przygotowała piosenkę ekologiczną, którą wszyscy wspólnie mogliśmy zaśpiewać.

Ostatnim elementem dzisiejszych obchodów - tygodnia zdrowia była inscenizacja teatralna pt. „Jak uczyliśmy Damiana szanować przyrodę”, przygotowana przez uczniów klasy III gimnazjum: Martynę Głowacką, Agnieszkę Półtorak, Natalię Bogacką, Kacpra Dzióbka i Kacpra Kołodziejczyka.

Pamiętaj!

Ekologiczne życie pozwala na zmniejszenie wydatków. Może poprawić nasze zdrowie, a także sprawić, że będziemy żyć spokojniej i bardziej świadomie.

Podróże kształcą…- wycieczka klasy IV

Podróże kształcą…

Mogli o tym się przekonać uczniowie klasy czwartej Szkoły Podstawowej, którzy w dniach 23-25 maja pod opieką wychowawcy Pani Ewy Ciępki, nauczyciela przyrody - Pani Haliny Sowuli oraz niezastąpionej mamy Pani Joanny Szostek byli na wycieczce w Pieninach.

W pierwszym dniu udało się nam   pokonać żółty szlak z Krościenka i „zdobyć” Trzy Korony. Słoneczna pogoda pozwalała podziwiać nie tylko przyrodę Pienińskiego Parku Narodowego , można było z góry popatrzeć na okoliczne miejscowości i pasma górskie. Po powrocie do Krościenka   eleganckim busem firmy Koczwara uczniowie dotarli do Niedzicy, gdzie  odbyli  rejs widokowy wokół Jeziora Czorsztyńskiego statkiem „Harnaś”. Podczas rejsu została przedstawiona historia powstania tego sztucznego zbiornika.

Późnym popołudniem dotarliśmy do naszej bazy „Stefanka” ( dla niektórych „Magdalenka”) w Piwnicznej Zdroju, gdzie już czkała uśmiechnięta pani Jola z pysznym domowym obiadem( nawet dla niejadków). Niektórzy mieli tak dużo siły, że jeszcze potrafili gonić za piłką.

W  środę pojechaliśmy do Krynicy, najpierw kolejką gondolową wyjechaliśmy na Jaworzynę Krynicką skąd rozciągał się przepiękny widok. Kolejnym punktem widokowym była Góra Parkowa , gdzie dotarliśmy kolejką linową.

Ale to nie koniec atrakcji: odwiedziliśmy Pijalnię Wód  Mineralnych, gdzie każdy mógł skosztować wody  mineralnej lub leczniczej(niekoniecznie pysznej) i podziwiać przepiękną roślinność. Ponieważ zaczęło padać poszliśmy się rozgrzać  filiżanką gorącej czekolady. Po powrocie w” Stefance” czekał na nas pyszny obiad. Po obiedzie udaliśmy się na spacer Doliną Popradu, przekroczyliśmy granicę państwa i dotarliśmy do miejscowości Minisek nad Popradem(słodkości naszych sąsiadów mniam…)

Wieczór spędziliśmy w Sali Kominkowej przy relaksującej muzyce, którą z wielkim poświęceniem zapewniał nasz kierowca. Tańce i śpiewy trwały do ciszy nocnej.

W czwartek nie było przelewek: pobudka , toaleta, śniadanie i EDUKACJA!

Pani Halinka w żywiole.Najpierw  lekcja przyrody w lesie, następnie  mierzenie  prędkości z jaką płynie  Poprad i wreszcie lekcja plastyki – malowanie krajobrazu w plenerze.

Szybki powrót do pensjonatu , zmiana ubrania i wyjazd do centrum miasta , tam kolejna lekcja .Tym razem historia – w Muzeum Regionalnym. Historia miasta oraz życie mieszkańców w dawnych czasach. Zobaczyliśmy też niezwykle atrakcyjną i unikatową kolekcję  -  największą w Polsce kolekcję dawnego sprzętu narciarskiego . W miejscowej  lodziarni zjedliśmy  lody( z koziego mleka, słony karmel, czarny bez  - żałujcie - pychota) i powędrowaliśmy do Pijalni Wód w Piwnicznej Zdroju.

Wszystko dobre jednak szybko się kończy. Nie chciało się wracać. Zresztą sami zobaczcie…

Autor: Ewa Ciępka

Dzień Mamy i Taty

,,A wszędzie dookoła kwitną kwiaty. Zakwitły tak dla mamy i dla taty.”

Za dobroć w oczach, za wielką miłość, za ciepły uśmiech, za... i tu posypały się serdeczności pod adresem Rodziców, którzy

25.05.2017 r. na zaproszenie dzieci  przybyli na uroczystą akademię z okazji Dnia Mamy i Taty. Aula sportowa w Zespole Szkół

w Zadrożu po brzegi wypełniona była najbardziej tego dnia oczekiwanymi gośćmi. Pani Dyrektor Renata Żelazna powitała

zebranych i podkreśliła znacznie rodziny w życiu każdego dziecka. Nic  przecież nie może być lepszą gwarancją na udane i spokojne

dzieciństwo niż opiekuńcze skrzydła Rodziców. By choć raz w roku wyrazić wdzięczność dzieci z oddziału przedszkolnego i kl.I-III

SP przygotowały program artystyczny – ofiarowały swoim Rodzicom duży bukiet wierszy.

Barwnie i kolorowo zrobiło się na scenie, kiedy maluchy, niczym majowe kwiaty na łące, pojawiły się przed publicznością. Swoją miłość wyraziły słowami piosenki:

,, Dla taty i dla mamy  dziś  bardzo się staramy, tańczymy i śpiewamy...". Rola Rodziców jest niezastąpiona!

Tak  zgodnie deklarowali wszyscy występujący. Uroczystość przebiegała w serdecznej i miłej atmosferze. Wzruszeni i szczęśliwi

Rodzice z dumą mogli podziwiać swoje pociechy prezentujące się na scenie. Nie zapomniano również o słodkim poczęstunku przy

kawie i herbacie. Na koniec  maluchy  podarowały swoim Rodzicom  zrobione z miłością laurki, symboliczne  kwiaty oraz szczery

uścisk, który był wyrazem najgłębszych i gorących uczuć --> zobacz zdjęcia

Wycieczka do Krakowa

Muzeum i operetka – uczniowie klasy V i VI na wycieczce w Krakowie

Czy w muzeum można się nie nudzić? Okazuje się, że tak. Dowodem na to są uczniowie klasy V i VI, którzy w dniu dzisiejszym odwiedzili Muzeum Przyrodnicze w Krakowie i świetnie się w nim bawili. Mogli podziwiać żywe okazy fauny i flory z różnych zakątków świata. Zobaczyli mnóstwo różnokolorowych ryb, tropikalne gazy i płazy, a także zagrożone wyginięciem małpki. Dużym zainteresowaniem cieszyły się jadowite węże, wielkie żółwie, kameleony i pająki.

Uczniowie mieli również okazję uczestniczyć we wspaniałej lekcji historii oglądając jedyny na świecie (tak dobrze zachowany) okaz nosorożca włochatego sprzed ponad 30 tyś. lat, kości mamutów, niedźwiedzia jaskiniowego, jelenia olbrzymiego, a także osobną ekspozycję z przeróżnymi skamieniałościami i minerałami.

Operetka – czy to może być ciekawe? Zapytajcie naszych uczniów, którzy mieli okazję zobaczyć spektakl pt. „Alicja w Krainie Muzycznej Magii”. To opowieść o dziewczynce - Alicji, która rozpoczyna wakacje w Krakowie u cioci i spodziewa się, że będą to najnudniejsze wakacje w historii. Jak zapewne się domyślacie było zupełnie inaczej, a Alicja przeżyła przygodę swojego życia. Widowisko to przepełnione jest muzyką i humorem, a rapujący królik wszystkich rozbawił.

Dzień projektów gimnazjalnych 2016/17.

Sportowo, refleksyjnie i eksperymentalnie było dziś w

Zespole Szkół w Zadrożu, a to wszystko za sprawą klasy II

gimnazjum, która prezentowała dziś efekty swojej półrocznej

pracy w ramach projektów gimnazjalnych. Realizacja tego

zadania jest obowiązkowa, ale jednocześnie pozwala

na swobodę podejmowania decyzji i działań przez uczniów.

Każda z tych prac wnosiła walory edukacyjne i pozwalała

na odkrywanie nowych ciekawych rzeczy, miejsc i dziedzin.

Przekonaj się sam →

Tradycją naszej szkoły jest prezentowanie projektów gimnazjalnych zaproszonym gościom, społeczności szkolnej oraz Rodzicom i niezaprzeczalnym faktem jest to, że co roku pokazy są coraz bardziej ciekawe, zaskakujące, pracochłonne, nieprzewidywalne i twórcze.

Pierwsza grupa w składzie: Sylwia Cyganek, Marta Małysa, Marcin Marszałek, Paweł Skalski, Bartosz Sobota i Kacper Wiśniowski realizowali projekt pt. „Jak można spędzać czas wolny? Mało znane gry i zabawy rekreacyjne” pod opieką Pani Bożeny Stojewskiej. Uczniowie przygotowali prezentacje, nakręcili filmiki, a także zaprezentowali każdą z gier i zabaw na żywo zachęcając publiczność do zabawy z nimi, z czego skorzystali nie tylko uczniowie, ale i zaproszeni goście.

Po sportowych emocjach przenieśliśmy się w świat sentymentalnych wspomnień, na które zabrała nas druga grupa w składzie: Anna Knapik, Zuzanna Kowalska, Przemysław Gajda, Tomasz Petlic, Krystian Rup i Dominik Sowula pod opieką Pani Ewy Ciępki. Efektem finalnym projektu pt. „Miejsca Pamięci w Gminie Trzyciąż” był folder przedstawiający wędrówkę uczniów po tych miejscach. Była to ciekawa lekcja historii, dzięki której w przyszłości będziemy pamiętać o Naszej historii i o Naszych przodkach.

Na prezentacje trzeciej grupy czekaliśmy z niecierpliwością, a pojawiające się: próbówki, cylindry, kolby, lejki i statywy laboratoryjnie jeszcze bardziej wzbudzały naszą ciekawość. Grupa w składzie: Klaudia Popiełkiewicz, Kamila Zgoda, Mateusz Bałazy, Przemysław Głowacki i Krzysztof Polakiewicz pod opieką Pana Daniela Niedzieli zaprezentowała pokaz doświadczeń, który na każdym zrobił ogromne wrażenie. Zaskakujące efekty powstające podczas interakcji różnych substancji i odczynników zaskakiwały każdego, kto obserwował to widowisko. Zmieniające się kolory cieczy, ogień, który sam się zapalał, sztuczny dym, małe fajerwerki, wybuchy wulkanów, tworzenie sztucznej piany oraz doświadczenia z użyciem „suchego lodu” to tylko niektóre doświadczenia, które poznali uczniowie realizujący projekt pt. „Widzę, czuję, dotykam - ekscytujący świat chemii.”

Dziękujemy przybyłym gościom: Panu Grzegorzowi Furgalińskiemu, pani Irenie Gądek, panu Andrzejowi Dziubie, Panu Tadeuszowi Kowalskiemu, Panu Jackowi Grzywie, Panu Jarosławowi Półtorakowi, Panu Józefowi Grzywie, księdzu Romanowi Patykowi, Panu Redaktorowi Wojciechowi Szocie oraz Rodzicom.

Dzięki pomocy opiekunów projektów, koordynatorowi Pani Urszuli Kowalskiej jak i rodziców  ten dzień był wyjątkowy i uroczysty.

Uczniowie podeszli z należytą powagą i odpowiedzialnością do prezentacji i każdy miał swoją szansę na zainteresowanie nas swoją pracą. Gratulujemy wszystkim uczniom klasy II Gimnazjum wspaniałego przygotowania i zaprezentowania swoich umiejętności na najwyższym poziomie.